Lejebetingelser
NB:
For alle der underskriver en kontrakt efter 1/6.2024, gælder følgende nye regler:
- Musikken skal fremover slukkes kl. 00.
Indtil nu har det været muligt at spille musik fra eget medbragt anlæg, indtil strømmen slukkes kl. 01. Der er på nuværende tidspunkt indgået 18 kontrakter med private selskaber på de gamle vilkår. Disse selskaber får, af aftaleretlige hensyn, lov at afholde deres planlagte arrangementer uden ændring i vilkårene. Alle nye aftaler bliver indgået på de nye vilkår.
Egegården indkøber i løbet af 2024 anlæg som tidstyres, støjbegrænses og installeres fast i væggen, hvorefter det ikke længere er tilladt at medbringe egne anlæg, som de populære soundboxe.
Dette skulle gerne mindske støjgenerne for de naboer, som bor nærmest Egegården. - Haven som hører til den oprindelige bolig aflåses
Kommunen etablere nyt hegn og ny låge samt skiltning, der informere om adgangsbegrænsningen. Det bliver fortsat muligt at benytte haven til forskellige aktiviteter, men det skal aftales med Egegården, som giver adgang til haven. Dette skulle gerne give en tryghed hos de nærmeste naboer, idet det fremover ikke længere vil være muligt at færdes på arealet uden grund.
---
Vi håber, at de få tilpasninger kan gøre Egegården til et endnu bedre samlingssted for lokalområdet i Espergærde.
---
Øvrige lejebetingelser:
Vi vil bede dig om at læse disse betingelser grundigt igennem, da du ved gennemført reservation, leje og betaling accepterer betingelserne beskrevet her. Spørgsmål kan rettes til Egegaardens Styregruppe på mail til 3060egegaarden@gmail.com eller på sms til tlf.nr. 2935 5900. Du kan ringe direkte på hverdage mellem kl. 17-18 hvor vi næsten altid er ved telefonen, ellers ringer vi hurtigt tilbage
Lejebetingelser
for Egegaardens lokaler:
Egegården består af følgende lokaler:
Laden – godkendt til 80 pers.
Hestestalden – godkendt til 40 pers.
Stald 1 – godkendt til 15 pers.
Stald 2 – godkendt til 8 pers.
Stald 3 – godkendt til 60 pers.
Pris for leje af hele Egegaarden (Laden, Hestestalden, Køkken, toiletter, Stald 1, 2 og 3)
Leje 1. dag kr. 3.500, depositum kr. 3.500, rengøring kr. 1.550 og kommunegebyr kr. 250
I alt kr. 5.300 + depositum kr. 3.500. Ekstra dag kr. 1.500
Pris Stald 3 (inkl. Hestestalden, Køkken og toiletter)
Leje 1. dag kr. 2.500, depositum kr. 2.500, rengøring kr. 1.200 og kommunegebyr kr. 250.
I alt kr. 3.950 + depositum kr. 2.500. Ekstra dag kr. 1.000
Betaling:
Beløbet indbetales på Danske Bank konto nr. 9570 – 13460752 samtidig med afsendelse af lejekontrakten. Notér venligst Egegaarden / lokale samt lejedato på bankoverførslen og send en kopi / et screenshot/ foto sammen med lejekontrakten. Dokumentation på betaling skal desuden fremvises ved afhentning af nøglerne. OBS: Det er ikke muligt at betale via MobilPay.'
Depositum retur:
Depositum returneres indenfor ca. 14 dage efter sidste lejedato, modregnet eventuel erstatning for ødelagt inventar eller manglende oprydning/rengøring.
--
Afbestilling / Annullering:
- Ved afbestilling mere end 6 måneder før lejedato, refunderes hele det indbetalte beløb
- Ved afbestilling senest 3 måneder før lejedato, tilbagebetales halvdelen af lejen samt hele depositummet, og rengørings- samt kommunegebyr
- Ved afbestilling senere end 3 måneder før lejedato, tilbagebetales depositum og rengørings- samt kommunegebyr
- Ved
afbestilling senere end 7 dage før lejedato tilbagebetales kun
depositum og kommune gebyr
--
Ordensregler
gældende for alle lokaler:
- Ungdomsfester er ikke tilladt. Hvis denne regel omgås, lukkes festen uden varsel og uden ansvar for Egegaarden.
- Lejer har det fulde ansvar for de lejede faciliteter og anvendelse heraf.
- Faciliteterne skal afleveres i samme stand som ved modtagelsen.
- Lejer er økonomisk ansvarlig for eventuelle skader på de lejede faciliteter og inventar, forvoldt af lejer eller dennes gæster.
- Lejer har pligt til uopfordret at oplyse om eventuelle skader.
- Lejer er ansvarlig for eventuelle myndighedstilladelser, der knytter sig til lejers arrangement.
- Lejer skal jævnfør kontrakten selv være til stede under hele arrangementet. Det er ikke tilladt at videreudleje eller udlåne lokalerne til andre.
- Lokalet overdrages fra kl. 11 og afleveres senest kl. 11 den efterfølgende dag.
- Udlevering af nøgler efter aftale. Lejer skal ved modtagelse af lokalerne påpege fejl og mangler. Lejer kan ikke reklamere over fejl og mangler efter lejemålets påbegyndelse.
- Tobaksrygning af ikke tilladt.
- Døre og vinduer skal holdes lukket
- Indendørs er det forbudt at stille stearinlys og lignende i vindueskarmene.
--
Ordensregler for alle udendørsarealer:
- Der er forbud mod brug af åben ild indendørs og udendørs
- Fyrværkeri og grill er ikke tilladt
- Boldspil, leg og anden ophold udendørs skal foregå på Egegårdens udearealer og ikke på de omkringliggende gader og veje af hensyn til naboer og trafik
- Al udendørs leg, boldspil og anden støjende aktivitet skal stoppe senest kl.22.00 af hensyn til naboer
--
Parkering:
- Parkering på gårdspladsen er forbudt ifølge Brandmyndighederne. Dog er af- og pålæsning tilladt. Der findes parkeringspladser på nordsiden af Egegaarden samt på anviste arealer på græsplænen.
- Parkering skal så vidt muligt ske på Egegårdens parkeringspladser
--
Musik:
- Kl. 01 afbrydes strømmen til alle lokaler automatisk, undtagen køkkenet. Det er herefter IKKE TILLADT at benytte batteridrevede musikafspillere. Af hensyn til naboerne skal døre og vinduer lukkes, når der spilles musik indendørs. Det er ikke tilladt at spille musik udendørs.
- Der findes ikke musikanlæg eller højtalere på Egegaarden. Lejer skal selv stå for dette.
Klager over støjende adfærd:
- Hvis klager fra naboerne over støjende adfærd ikke straks imødekommes, kan repræsentanter fra Egegaardens Styregruppe lukke festen uden yderligere varsel og ansvar.
Lejers klager over fejl og mangler:
- Klager rettes til Egegaardens Styregruppe på mail 3060egegaarden@gmail.com og vil blive behandlet på næstkommende møde.
Aflevering af lokalet – inden rengøring:
Betalt rengøring af lejemålet er en del af lejebetingelserne for leje af Egegaarden. Det er ikke muligt at fravælge dette og i stedet selv gøre rent.
Lejer er forpligtet til at klargøre lokalerne til rengøring på følgende måde:
- Alle gulve fejes og affald samles op.
- Alle affaldsspande tømmes.
- Alle borde tørres over og klappes sammen. Borde stables ved endevæggen i Laden
- Alle stole stables ved endevæggen i laden.
- Køkkenborde tørres over
- Service vaskes af og stilles på plads
- Opvaskemaskinen tømmes og service stilles på plads.
- Køle/fryseskabe tømmes og vaskes af.
- Rengøringsartikler, opvaskemiddel, koste, fejebakke, støvsuger er til rådighed og er placeret i rengøringsrummet i Hestestalden.
- Toiletterne er udstyret med toiletpapir, sæbe og papirhåndklæder.
- Lejer skal selv medbringe karklude og viskestykker
--
Affald:
- Affald skal sorteres i metal, plastic, papir&pap, bio og restaffald. Affaldscontainerne står i gården. Affaldssække er til rådighed og er placeret i rengøringsrummet.
- Lejer skal selv bortskaffe glasaffald, tomme flasker, pant etc.
--
Erstatningsansvar:
Hvis lokalerne ikke afleveres som nævnt herover, må der påregnes en merudgift til rengøring. En eventuel merudgift betales af lejer og fradrages i depositum. Knust service, ødelagt inventar, fjernelse af stearin, tyggegummi, cigaret skodder og andet, betales af lejer og fradrages i depositum. Misbrug af brandslukkerne kræver omfattende rengøring og i givet fald vil lejer blive påført en betydelig udgift på op til kr. 5.000 som opkræves ud over depositum.
Lejers eventuelle tab ved indbrud er ikke dækket af Egegaardens forsikring.
Persondataloven – Samtykkeerklæring:
Når du sender lejekontrakten, accepterer du samtidig at Egegaarden må opbevare de oplysninger du har givet os. Du har altid ved henvendelse ret til at få slettet dine personoplysninger.